چرخه عملكرد دستگاه جوش چيست؟

۲۶ بازديد

شايد براي شما نيز اين سوالات پيش بيايد كه چرخه كاري دستگاه جوش چيست و چه چيزي را مشخص مي كند و چگونه مي توان آن را محاسبه كرد و اساسا اهميت آن در فرايندهاي جوشكاري چيست؟ با دكتر ابزار همراه باشيد چرا كه قرار است در اين محتوا به سوالات مذكور پاسخ دهيم.
DUTY CYCLE در دستگاه جوش به چه معناست؟چرخه كاري دستگاه جوش، مشخص مي نمايد كه چه مدت زماني مي‌توان با دستگاه كار كرد. همان طور كه مي دانيد هر دستگاه جوشي بسته به قدرت و آمپري كه  براي آن تعريف شده، چرخه عملكرد مشخصي دارد  بر حسب درصد بيان مي شود. و در واقع  اين چرخه، درصدي از زمان مي باشد كه دستگاه مي‌تواند در طي يك ساعت به طور مداوم عمليات جوشكاري را انجام دهد.هر چقدر قدرت دستگاه بيشتر باشد، چرخه كاري آن نيز بيشتر است و اما همواره بايد به اين نكته توجه نمود كه اين چرخه نسبت به آمپرهاي مختلف، متغير مي باشد و در واقع در آمپرهاي بالا،دستگاه به سرعت گرم مي شود و در نتيجه چرخه عملكردي آن نيز پايين مي آيد. از ابن رو  ميزان چرخه عملكردي را در آمپر و زمان مشخص مي بايست اندازه گيري نمود.محاسبه چرخه عملكرد اينورتر جوشكاريبه طور كلي نحوه محاسبه مدت زماني كه در طول مدت آزمايش، دستگاه روشن و در حال كار كردن مي باشد، مشخص كننده ميزان چرخه عملكردي است. البته جهت محاسبه مي بايست عوامل موثر در تعيين اين كميت را نيز تعيين كرد كه در زير به آن اشاره شده است:
دماي محيط بر روي آزمايش تاثير مي گذارد و در واقع  هر چقدر دما بيشتر، بهتر.دستگاهي كه ترجيحا مدتي كار كرده باشد و از خاموش شدن آن نيز مدتي گذشته و دستگاه خنك شده باشد.استاندارد تاييد شده در اين زمينه،EN60974-1 اروپا مي باشد و بهترين معيار كاركرد دستگاه در شرايط واقعي است. براي انجام اين آزمايش، دو مرتبه دستگاه را به سربار حرارتي مي‌رسانند و مدت زماني را كه دستگاه در ۱۰ دقيقه كار مي‌كند، به عنوان چرخه كاري آن در نظر  گرفته مي شود.دليل كمتر كار كردن دستگاه هاي جوش نسبت به چرخه عملكرديشايد براي شما نيز اين سوال پيش آمده باشد كه به چه دليل دستگاههاي جوش به اندازه چرخه عملكردي تعريف شده برروي آن، كار نميكند؟ پاسخ اين سوال  را مي بايست در عوامل زير جستجو كرد:
ولتاژ: ولتاژ جوشكاري با چرخه عملكرد رابطه عكس دارد به اين صورت كه هرچه ولتاژ كاري در هنگام كار، بيشتر باشد،چرخه دستگاه كمتر مي شود.دماي محيط: ثبت ميزان چرخه عملكرد دستگاه در دماي استانداردي صورت گرفته است. ممكن است، دماي محيط كار بالاتر يا پايين تر از شرايط آزمايش باشد. در نتيجه چرخه هم ممكن است تغيير كند.تهويه هوا: از عوامل موثر در اختلاف چرخه كار دستگاه است. در صورتي كه دستگاه از ديوار فاصله كافي نداشته باشد، راه گردش هوا بسته مي گردد. در نتيجه اين عامل نيز در كاهش چرخه كاري تاثير ميگذارد.

بيشتر بخوانيد: بهترين كمان اره

انواع جوش ها

انواع مختلفی از جوش ها وجود دارد. نوع جوشی که با آن سر و کار دارید، می تواند نشان دهد که آیا جوش شما خفیف، معمولی یا شدید است؟؟ انواع مختلف جوش ها شامل موارد زیر است :

1-کمدون ها

این جوش ها؛ جوش های سر سیاه و سر سفید هستند که به صورت باز یا بسته روی پوست شما قرار گرفته اند و دو مورد از سخت ترین و مقاوم ترین جوش ها در برابر ترکیدگی هستند. وجود آن ها قطعاً آزاردهنده است. جوش های سرسیاه زمانی تشکیل می‌ شوند که فولیکول مو و غده‌ های چربی در منافذ پوست توسط چربی ها مسدود می شوند.۵ علت اصلی جوش صورت نوزاد


جوش های سرسیاه باز هستند و رنگدانه ملانین داخل آن ها وارد می شود با اکسیژن ترکیب می شود و یک ظاهر سیاه و تیره را ایجاد می کند و بر عکس باور عموم، از آلودگی و کثیفی تشکیل نشده ‌اند. درمان جوش با عسل

جوش های سر سفید نتیجه مسدود شدن منافذ پوست با روغن و سلول های پوستی هستند. آن ها جوش های سر بسته هستند که با اکسیژن واکنش نشان می دهند و سر این جوش ها سفید یا زرد باقی می‌ ماند . این جوش ها نوع خفیفی از آکنه هستند و فقط تعداد کمی از آن ها روی صورت ایجاد می‌ شود.بعد از بند انداختن صورت چه کنیم که جوش نزنیم؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.