نحوه استفاده از چكش تخريب

۱۴ بازديد

چگونه از چكش تخريب استفاده كنيم؟چكش تخريب در صنعت ساختمان، كاربرد هاي زيادي دارد و از سخت ترين ابزارها به شمار مي رود. اين ابزار قدرتمند در سقوط سازه هاي بزرگ بتني بسيار كارساز است. استفاده نادرست از اين دستگاه مي تواند براي كاربر خطرناك باشد. پس در اين مقاله قصد داريم تا طريقه استفاده درست از آن را بياموزيم. با دكتر ابزار همراه باشيد.
نكات مهم در استفاده از چكش هاي تخريبچكشهاي تخريب ابزار هاي سنگيني هستند و استفاده صحيح از آنها براي دفع آسيب ها و خطرات احتمالي ناشي از لغزش اين ابزار مهم است. هنگام استفاده از آنها استفاده از وسايل ايمني مانند كلاه ايمني، دستكش ايمني و چكمه هاي ايمني انگشتان استيل براي جلوگيري از آسيب به دست و پا ضروري است. از اين وسيله در نزديكي همكاران خود استفاده نكنيد زيرا ممكن است به طور تصادفي به آنها آسيب برساند. از عينك ايمني براي جلوگيري از آسيب ديدن چشم استفاده كنيد.براي جلوگيري از لغزش و بروز صدمات به خود، با اعمال فشار محكم بر روي چكش، مي توانيد به ميزان مناسبي نيرو را بر روي منطقه اي كه قصد تخريب آن را داريد وارد كنيد.هرگز نوك دستگاه  را به سمت خود قرار ندهيد چرا كه ممكن است خطر جاني به همراه داشته باشد و منجر به آسيب تصادفي شود. همچنين از قرار دادن نوك دستگاه  در جهت عمود خودداري كنيد زيرا فقط يك سوراخ را در يك نقطه خاص ايجاد مي كند.

استفاده صحيح قرار دادن نوك در يك زاويه و اشاره به پايين است.احتياط هنگام چرخاندن دستگاه به سمت بالا از موارد مهمي است كه توجه به آن الزامي است. هنگام چرخاندن چكش به سمت بالا بايد احتياط بيشتري داشته باشيد. با عجله دستگاه را به عقب نيندازيد زيرا ممكن است منجر به آسيب به سر شود. نوسان تدريجي به سمت بالا و به دنبال آن استفاده از مچ دست براي وارد آوردن ضربه به جسمي كه قصد تخريب آن را داريد ، روش صحيحي است.چندين ويژگي وجود دارد كه بهتر است هنگام افزودن چكش تخريب به مجموعه ابزار خود به آنها توجه كنيد:
يك چكش تخريب ارتعاش بالاتري نسبت به ديگر ابزارها دارد. در مدل هاي گران قيمت معمولاً از فناوري استفاده مي شود كه لرزش آن را كاهش مي دهد. به خصوص وقتي كه شما براي مدت طولاني كار  قصد كار كردن با آن را داريد،  نيروي زيادي به دست شما نمي رسد. به اين ترتيب مي توانيد مدت طولاني تري به كار خود ادامه دهيد و درد عضلاني ناخوشايند روز بعد، شما را آزار نخواهد داد.اگر يك چكش تخريبي كه مي خواهيد خريداري كنيد داراي تنظيمات مختلف براي قلم باشد، به راحتي مي توانيد كارهاي مختلفي با آن انجام دهيد.به ويژه هنگام جدا كردن كاشي ها، قسمت مسطح قلم بايد بتواند در پشت كاشي قرار گيرد، بنابراين مجبور نخواهيد بود كه دستگاه را در يك زاويه غيرممكن نگه داريد. تعداد تنظيمات قلمي كه مي توانيد تنظيم كنيد بين چكشهاي تخريب از ۶ تا كمتر از ۱۵ متفاوت است.

بعضي ها اصلاً اين عملكرد را ارائه نمي دهند.به لوازم جانبي كه همراه محصول ارائه مي شود نيز توجه نماييد.  بر روي برخي از اين دستگاه ها، قلم هايي با اشكال و اندازه هاي مختلفي ارائه مي شوند. بسته به كار،مناسب ترين آتها را انتخاب كنيد. براي پوشاندن كابل هاي برق و ايجاد شكافهايي را درون بتن، تعويض كاشي هاي حمام يا تخريب ديوار بتوني بايد از قلمهاي مختلفي كه براي اين كارها ساخته شده، استفاده نماييد.چكش تخريب چگونه كار مي كند؟نيروي اين ابزار كاربردي با ژول نشان داده  مي شود. هرچه تعداد ژول ها بيشتر باشد، دستگاه نيروي بيشتري ايجاد مي كند. به عنوان مثال برش يك شكاف باريك  با شكستن كف بتوني بسيار فرق دارد و  تفاوت بسيار بزرگي ايجاد مي كند. اما  فناوري پشت هر چكش تخريبي يكسان است. سر نمي چرخد، بلكه به عقب و جلو حركت مي كند. با اين حركت،قلم به داخل كاشي ها مي رود و مي توان به راحتي آنها را جدا كرد.اما شما موفق به حفاري يك سوراخ با  اين دستگاه نخواهيد شد. چرا كه براي اين كار ساخته نشده است. قلمي كه با استحكام عظيم بر روي كاشي كاري كف قرار مي گيرد، بايد ثابت بماند. به همين دليل است كه يك چكش تخريب هميشه داراي سه نظام SDS است. قلم كاملاً محكم در آنجا مستقر مي شود و در جاي خود قفل مي ماند.

بيشتر بخوانيد: منظور از ابزار ارگونوميك چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.