معرفي جك پالت و انواع آن

۱۳ بازديد

جك پالت چيست و چه كاربردي دارد؟در كارخانه ها، انبارها و سردخانه هاي بزرگ براي جابه جايي راحت و آسان انواع بارهاي سنگين و حجيم از وسيله اي به نام جك پالت استفاده مي شود. اين وسيله كاربردي داراي چرخ ها و دسته هاي مستحكمي است كه به جهت جابه جايي در مكان هايي با محدوديت فضا در نظر گرفته شده است. اين ابزار كه از جمله تجهيزات گاراژي به شمار مي رود از اجزاي زير تشكيل شده است:
شاخك هادسته: اهرم بالا برنده و فرمان جك مي باشد.چرخ هاي بزرگ در جلو: قابليت چرجش ۳۶۰ درجه دارد.شاسي هرمي شكل در جلو: اتصال دهنده بدنه و شاخك ها و ساير اجزا است.محفظه جلو و زير دسته: محل قرار گيري پمپ هيدروليك بالابرنده در داخل آن مي باشد.چرخ هايي در انتهاي شاخك ها: اين چرخ ها ۴ عدد مي باشند كه در انتهاي شاخك ها طراحي شده است.نحوه عملكرد جك پالت هابالا بردن و جا به جايي بار به وسيله يك اهرم يا دسته صورت مي گيرد. در بالاي دسته، دستگيره كوچكي تعبيه شده است. وظيفه اين دستگيره خارج كردن روغن هيدروليك از پمپ مي باشد. زماني كه روغن از پمپ خارج شود شاخك‌هاي جك پالت پايين مچرخ‌هاي جلوي آن در زير شاخك‌ها است. اين جك‌ها از طريق محور انتقال به جك متصل شده‌اند. زماني كه جك از طريق بالا و پايين كردن اهرم مخصوص بالا مي‌رود، فشار چرخ‌ها به سمت پايين وارد مي‌شود و اين امر سبب جا به جايي شاخ ‌ها به سمت عمودي و رو به بالا مي شود. اين روند تا زماني كه بار از زمين بلند شود،ادامه دارد.


معرفي انواع جك پالت هاي موجود در بازار دستي: مناسب استفاده در انبارها، توليد هاي و سردخانه ها در تناژهاي۲تن/۳تن/۵تنبرقي: ايده ال براي جابه حايي محصولات در سردخانه ها، توليد ها و انبارها با ابعاد مختلف در تناژهاي ۵ تن با شرايط بارگيري آسان تر.باسكول دار: با امكان جابه جايي انواع محصولات در مكان هايي مانند توليدي ها، سردخانه ها و انبارها با تناژ ۵ تن و با قابليت نمايش وزن و دقت و سرعت بالا. استيل: به دليل قابليت استرليزه شدن بسيار كاربردي در سردخان ها و صنايع غذايي است با ظرفيت ۲تن/۳تنسايز استاندارد: طول شاخك ها ۱۵۵ سانت و عرض جك ۵۵ سانت و در تناژهاي ۲٫۵ تن/۳تن/۵تن توليد مي شوند. ظرفيت بارگيري آنها به وزن خالص آنها، ميزان قدرت پمپ هيدروليك و ضخامت ورق به كار رفته در آن دارد.مناسب جابه جايي دستگاه هاي صنعتي بزرگ و سردخانه هاي مواد غذايي: طول شاخك ۱۲۲سانت و عرض ۶۸ سانت و در تناژهاي ۳تن/۵تن توليد مي شود.مناسب جابه جايي بارهايي با حجم بالا و ابعاد بزرگ: طول شاخك ۱٫۵متر و عرض آن ۵۵ سانت و قابل استفاده در مكان هاي خاص با كاربرد محدود مي باشد.مناسب استفاده در فروشگاه هاي بزرگ و انبارهاي كوچك: داراي سايز كوچك بوده و طول شاخك ۸ سانتي و عرض ۵۲ سانت مي باشد.ويژگي هاي يك جك پالت خوببا پمپ قابل تعمير: بهتر است جك پالتي انتخاب شود كه محفظه اي كه پمپ هيدروليك درون آن قرار دارد، قابليت باز شدن از بالا را داشته باشد. در اين صورت در زمان خرابي پمپ به راحتي مي توان آن را تعمير نمود.چرخ هاي فلزي با روكش پلي يورتان: انتخاب جكي با چرخ هاي فلزي به جهت استحكام بالا و روكش چرخ پلي يورتان به جهت صداي كمتر و روان بودن آنها.دارا بودن ورق هاي بادوام و ضخيم: انتخاب مدلي كه از ورق هاي بادوام و ضخيم ساخته شده است، مي تواند بهترين گزينه باشد. ضخامتي تقريبا ۴ ميليمتري.

بيشتر بخوانيد: پيكور چيست؟! طرز كار پيكور؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.