بهترين اره فارسي بر

۱۳ بازديد

خريد بهترين اره فارسي براين اره،يكي از محبوب ترين ابزارها در تمام صنايع است، مخصوصاً در امور نجاري. در دو نوع برقي و شارژي توليد مي شوند و اين امكان را براي كاربران فراهم مي كند كه بدون نياز به استفاده از ابزار ديگر، برش هاي عرضي، برش هاي مورب و برش هاي فارسي ايجاد كرد. اين يك ابزار قدرتمند است كه مي تواند كارهايي را انجام دهد كه بسياري از اره هاي ديگر قادر به انجام آن نيستند و همچنين از نظر قابليت انعطاف پذيري در هنگام ايجاد برش و دقت بالايي نيز دارند. لازم به ذكر است كه اين دستگاه توانايي چرخش و ايجاد برش هاي فارسي / زاويه دار را دارد،جايي كه نام ابزار از آن گرفته شده است. در واقع نام اين دستگاه از اتصال فارسي گرفته شده كه به واسطه در كنار هم قرار گرفتن دو قطعه با زاويه هاي ۴۵ درجه كه تشكيل يك زاويه ۹۰ درجه مي دهد. ساخت قرنيز، مبلمان ،قاب عكس، درب و پنجره و ساير سازه هاي چوبي و فلزي با اين اتصالات و با استفاده از اين دستگاه امكان پذير مي باشد. اره فارسي بر در انواع مختلفي توليد و روانه بازار مي شود و ما امروز در اين راهنما در مورد اكثر آنها بحث خواهيم كرد.


راهنماي خريد فارسي بر خوبدر انتخاب اين دستگاه بايد به نوع كشويي يا ثابت بودن آن توجه نمود. چرا كه از مهمترين و اساسي ترين ويژگي هاي اين ابزار به شمار مي رود. براي انتخاب هر يك از دو مدل بايد به نوع كاري كه قرار است انجام دهيد، توجه نمايييد.

فارسي بر كشويي چيست؟ برشهاي افقي و عمودي، اريب و تركيبي و … را امكان پذير مي كنند. داراي يك يا دو ريل متحرك مي باشند و موتور و تيغه ي دستگاه بر روي آن به جلو و عقب حركت مي نمايد. دليل اين طراحي اين است كه با استفاده از اين قابليت مي توان طول بيشتري را برش داد. در واقع جابه جايي  اره در محور افقي صورت مي گيرد و محدود به حركت تيغه نيست. اين نوع از دستگا ه  مجهز به ريلي هستند كه جهت برش تخته چوب‌هاي عريض طراحي شده اند. در ضمن، برخي از كشويي ها به جاي ريل، بازويي دارند كه با آنها ديگر محدوديت‌هاي ريل  برطرف مي گردد.
فارسي بر كشويي دو طرفه و يك طرفه چيست؟
در  مدل هاي ثابت كه فقط امكان برش در حالت عمودي  وجود دارد، حركت فقط در جهت چپ صورت مي گيرد.( تيغه در حالت عمود به سمت چپ حركت مي كند) اما در مدل‌هاي دو طرفه، حركت تيغه به راست و چپ هم امكان پذير است.
در واقع در دستگاه‌هاي قديمي موتور در سمت راست قرار دارد و و فقط امكان برش از يك طرف وجود دارد در سمت چپ فضاي ايجاد برش ۴۵ درجه فراهم است اما در دستگاه هاي جديد، امكان برش ز دو طرف وجود دارد. دليل آن نيز انتقال نيرو با استفاده از گيربكس بوده و بدين صورت امكان ايجاد برش از سمت راست نيز فراهم است. لازم به ذكر است كه با استفاده از مدل هاي جديد دوطرفه ديگر نياز نيست، چوب را براي برش زاويه چرخاند.
فارسي بر ثابت چيست؟ در اين مدل ها، بر خلاف مدلهاي كشويي، محدوده برش، محدود به حركت تيغه مي باشد و داراي ريل يا بازو جهت جابجايي و حركت افقي نمي باشند.اين دستگاه ها طوري طراحي شده اند كه فقط تيغه به همراه موتور به وسيله يك لولا بالا و پايين شده و بيشتر در مواقع نياز به حمل و نقل دستگاه، برش كارهايي با عرض كم مانند نصب قرنيز، نصب كابينت و … قابل استفاده مي باشند.
فارسي بر دوكاره چيست؟
برخي از اين دستگاه ها طوري طراحي شده اند كه امكان استفاده به عنوان اره ميزي را نيز دارند. در واقع در قسمت بالايي اين دستگاه ها، يك ميز در نظر گرفته شده است كه جهت استفاده به عنوان اره ميزي است. ميز بالايي جهت برش هاي طولي است و قابل استفاده در مواقعي است كه عرض ميز كوچك تر از طول قطعه كار  باشد. لازم به ذكر است كه با اين روش مي توان برشهاي طولي محدود را انجام داد.
تفاوت اره فارسي بر كشويي و ثابتمدل كشويي:
تيغه روي يك ريل، حركت رفت و برگشتي داشته و با ثابت نگه‌داشتن تيغه، حين برش مي‌توان تيغه را به عقب و جلو حركت داد.جهت برش قطعات بزرگ‌، عميق‌ و عريض‌ ايده آل مي باشد.جهت برش قطعات با عرض بيشتر مناسب است.قابليت هاي بيشتر و قيمت بالاتري دارد.سايز بزرگ‌تر و و وزن سنگين‌تري دارد.مدل ثابت:
فاقد ريل هستند و به طبع، حركت رفت و برگشتي نيز نخواهد داشت.مناسب و ايده آل جهت برش قطعات با عرض كمتر هستند.براي برش قطعات‌ ظريف‌ با طول بيشتر مناسب مي باشد.كوچك بوده و راحت‌تر حمل مي‌شود.فاكتورهاي مهم در خريد اره فارسي براولين قدم  در انتخاب يك اين دستگاه، تعيين نوع و اندازه كاري است كه قرار است با آن انجام شود و پس از آن مشخص كردن نوع كار و اندازه ي آن مي باشد كه مي توان تصميم گرفت كه كدام مدل (كشويي و ثابت) را انتخاب نمود.
سايز تيغ
با توجه به اندازه و عرض قطعات چوبي و ام دي اف ميتوان تا حدود زيادي سايز تيغه مناسب را انتخاب نمود. از سايز ۱۸۰ تا ۳۱۵ ميليمتري در بازار موجود مي باشد. كه هركدام از اين آنها ويژگي هاي خاص و كاربردهاي ويژه اي دارند. انتخاب بهترين فارسي بر مي بايست بر اساس ضخامت قطعه كار يا عرض برش صورت گيرد.
تيغه كوچك تر: توان موتور كمتر جهت راه اندازي داشته و مصرف برق كمتري نيز دارند. كوچك بودن قطر تيغه در اين دستگاه ها، سبب كمتر شدن عمق برش و عرض برش فارسي مي شود.تيغه بزرگ تر: مصرف برق در آنها بيشتر است و قطر تيغه بزرگ تر، عمق برش بيشتري را سبب مي شود و عرض قطعه كار بيشتري را نيز برش مي دهند.توان و قدرت موتور
ضربان قلب اره ، موتور دستگاه است كه  اجازه مي دهد تا تيغه براي برش موثر به سرعت بالايي برسد. با ارههاي مدل برقي، برق از يك پريز برق تامين مي شود، جايي كه مدل هاي شارژي به لطف باتري تغذيه مي شوند. موتورهاي موجود در مدل هاي برقي،معمولاً در محدوده توان ۱۵ آمپر يافت مي شوند و مي توانند با سرعتي بين ۳۲۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقيقه برسند.
موتور ذغالي: شفت موتور مستقيما به تيغه متصل بوده و از طيق يك كوپلينگ حركت چرخشي موتور به تيغه منتقل مي گردد. مي‌توان در طول كار آن را خاموش و روشن كرد تا فشار كمتري به دستگاه وارد شود. اين موتورها قدرت كمي در برش دارند و براي برش چوب، ابتدا مي بايست دستگاه دور مناسب بگيرد و سپس برش را شروع كرد.موتور دينامي: اره فارسي بر تسمه اي ناميده مي شوند و روش كار در آنها به اين صورت است كه به وسيله تسمه، حركت چرخشي موتور به تيغه منتقل مي گردد. اره هايي با موتور دينامي بايد دائما روشن باشند، صداي زيادي دارند اما طول عمر موتورهاي دينامي بيشتر مي باشد. لازم به ذكر است كه مدل هاي جديد موجود در بازار سر و صدا كمتري نيز دارند.ليزر خط برش
از ويژگي هاي مهمي كه در اين دستگاه ها قابل مشاهده است، ليزر خط برش مي باشد كه برش دقيق را به ارمغان مي آورد. به اين صورت كه به كاربر اين امكان را مي دهد كه قبل از پايين آوردن تيغ، خط برش را مشاهده كند. اين ويژگي در واقع در مدل هاي جديد موجود در بازار وجود دارد.
دقت برش
بهترين مدل در واقع مدلي است كه دقت بالايي در برش داشته باشد. در واقع براي برش دقيق مي بايست تيغه، كاملا درست و بدون لغزش از روي ريل، با زاويه درست، قطعه را برش بزند.
ويژگي هاي اضافي
علاوه بر ويژگي هاي اصلي، بسياري از ويژگي هاي اضافي وجود دارد كه مي تواند به افزايش نتيجه نهايي پروژه كمك كند. برخي از ويژگي هاي اضافي كه معمولاً وجود دارد، شامل درگاه هاي گرد و غبار و كيسه ها است كه گرد و غبار باقي مانده از برش هاي را مي گيرد. پاكسازي را بسيار آسان تر مي كند.
مارك يا برند و قيمت دستگاه 
سوال بسياري از افراد در هنگام  خريد، اين است كه چه برندي خوب است؟ در پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه شركت هاي بسياري به توليد اين نوع ارهها در سايزها و مدل هاي مختلف پرداخته اند. در فروشگاه اينترنتي دكتر ابزار نيز مي توان اكثر برندها و مدل هاي موجود در بازار را مشاهده نمود. اما مهم ترين موضوعي كه قبل از انتخاب نوع برند اين نوع دستگاه بايد توجه نمود، نوع كار و فضاي كاري و بودجه اي است كه براي خريد در نظر گرفته شده است. اما صرف نطر از همه اين موارد و به طور كلي مي توان گفت، برندهايي كه در ادامه معرفي شده است، بهترين برندهاي موجود در بازار براي خريد مي باشند. اما بايد توجه كرد كه قيمت هاي بسيار بالايي نيز دارند. در هنگام خريد، از فاكتورهاي مهم براي كاربران، قيمت دستگاه مي باشد كه اين فاكتور نيز مي بايست با نياز كاربري تطابق داشته باشد. در ادامه، برندهاي چيني ارزان قيمت و همچنين برندهاي برتر با كيفيت توليد كننده اره فارسي بر معرفي شده است:
 اره فارسي بر با كيفيت با قيمت بالامتابو metaboميلواكي milwaukeeديوالت dewaltماكيتا makitaآاگ AEGهيتاچي hitachiبوش boschاره فارسي بر چيني با كيفيت خوبدي سي اي DCA ان اي سي NECهيونداي Hyundaiاي پي ان APNرونيكس ronixاليت Elitكرون crownاكتيو activeمحك mahakاره فارسي بر ارزان قيمت چينيباس bossداور Dowerآپ اسپريت upspiritگريت greaticادون edon

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.